ආණ්ඩුව ගෙනයන දුර්දාන්ත ක්රියාමාර්ගවලට කලාකරුවන්ගේ පූර්ණ විරෝධය පළකරන බව ජනනියමු කලාකරුවෝ සංවිධානයේ මෙහෙයුම් මණ්ඩල සාමාජික, සාහිත්යවේදී කීර්ති වැලිසරගේ ඊයෙ (14දා) ජවිපෙ මූලස්ථානයේ පැවැති මාධ්ය හමුවේදී පැවැසීය. ඒ මහතා වැඩිදුරටත් දැක්වූ අදහස් මෙසේය.“රටේ අපි මුහුණ දෙන වර්තමාන තත්ත්වය පිළිබඳව ජනනියමු කලාකරුවෝ හැටියට, සංවේදී මිනිස්සු පිරිසක් හැටියට අපේ ප්රතිචාරය මොකක්ද කියලා ජනතාව දැනුවත් කරන්න මෙම මාධ්ය හමුව […]
ආණ්ඩුව ගෙනයන දුර්දාන්ත ක්රියාමාර්ගවලට කලාකරුවන්ගේ පූර්ණ විරෝධය පළකරන බව ජනනියමු කලාකරුවෝ සංවිධානයේ මෙහෙයුම් මණ්ඩල සාමාජික, සාහිත්යවේදී කීර්ති වැලිසරගේ ඊයෙ (14දා) ජවිපෙ මූලස්ථානයේ පැවැති මාධ්ය හමුවේදී පැවැසීය.
ඒ මහතා වැඩිදුරටත් දැක්වූ අදහස් මෙසේය.
“රටේ අපි මුහුණ දෙන වර්තමාන තත්ත්වය පිළිබඳව ජනනියමු කලාකරුවෝ හැටියට, සංවේදී මිනිස්සු පිරිසක් හැටියට අපේ ප්රතිචාරය මොකක්ද කියලා ජනතාව දැනුවත් කරන්න මෙම මාධ්ය හමුව පවත්වනවා. හැම පැත්තෙන්ම ඇතිවී තිබෙන ප්රශ්න සාමාන්ය මනුෂ්යයන්ට තව දුරටත් ඉවසන්න පුළුවන්ද කියන තත්ත්වයට ඇවිල්ල තියෙන්නේ. සමාජයේ ජීවත්වෙන මිනිසෙක් විදිහට නීති විරෝධී කටයුතුවලට, සදාචාර විරෝධී කටයුතුවලට යොමු නොවී මනුෂ්ය ගරුත්වය රැකගෙන ජීවත්වෙන්න පුළුවන්ද කියන තැනට ඇවිල්ල තියෙන්නේ.
මොහොතින්, මොහොත මනුෂ්ය ගරුත්වය උල්ලංඝනය කරන තත්ත්වයක් තියෙන්නේ. ආණ්ඩුවේ සමීපතමයන් සහ ඔවුන්ගේ වටේ ඉන්න සුළු පිරිසක් හැර අනෙක් සියලු දෙනාගේ ජීවත් වීමේ අයිතිය අහෝසි වුණාට කමක් නැහැ කියන ආකාරයෙන් තමයි ආණ්ඩුව ක්රියා කරන්නේ. මේ සිද්ධවෙන දේවල් ගැන ඇහැ කන පියාගෙන තවදුරටත් ඉන්න බැරි තත්ත්වයකට ඇවිල්ලා තියෙන්නේ. කලාකරුවෝ විතරක් නෙවෙයි, සමාජයේ යුක්තිගරුක, නීතිගරුක සියලු ක්ෂේත්රවල පුරවැසියන්ට මේ තත්ත්වය අභියෝගයක් වෙලා තියෙන්නේ. ඒ වගේම ආණ්ඩුවට බරපතළ විරෝධයක් මතුවෙලා තියෙන්නේ.
ආණ්ඩුවේ ඇමැතිවරුන් ගුරුවරුන්ට “කාලකණ්ණි” කියන තත්ත්වයක් ඇවිල්ලා තියෙන්නේ. ගුරුවරයෙක්ගෙන් ඉගෙන ගත්ත මනුෂ්යයෙක් කරන ප්රකාශයක් නෙවෙයි ඒක. නමුත් ගුරුවරුන්ට කාලකණ්ණි කියන තත්ත්වයට ආණ්ඩුව පත්වෙලා.
ජනනියමු කලාකරුවෝ සංවිධානයේ මෙහෙයුම් මණ්ඩල සාමාජික, සාහිත්යවේදී කමල් පෙරේරා
“ආණ්ඩුව එක පැත්තකින් ගොවි ජනතාව මර්දනයකට පත්කරමින් ඉන්නවා විතරක් නෙවෙයි, ඊටත් වඩා බරපතළ සාගතයකට පත්කරමින් ඉන්නවා. ගොවි ජනතාවට එල්ල කරන ප්රහාරය මඟින් සමස්ත රටම සාගතයකට ඇදදමා තිබෙනවා. අයිතිවාසිකම් ඉල්ලන කම්කරුවන් සහ ශිෂ්යයන් මර්දනය කරමින් සිටිනවා. වැඩ කරන අපේ විරුවා, ඇමෙරිකානු විද්යාත්මක දැනීම වගේ ආදර්ශ පාඨ කියලා අරගෙන ආපු විරුවා අද විහිළුකාරයෙක් බවට පත්වෙලා ඉන්නවා. ඔහුගේම පක්ෂයේ සගයන් කියන හැටියට ෆේල් වෙලා. මූලික ප්රශ්න එකක්වත් විසඳාගන්න බැරිව අසරණව පවුලේ වෙනත් ගැලවුම්කරුවන් සොයාගෙන යනවා. බැසිල් රාජපක්ෂ වගේ පරාජිත, දුර්වල, කෙනකුට බලය ලබාදී තිබෙනවා. ඒකෙන් අදහස් කෙරෙන්නේ ජනාධිපතිවරයා සහ අගමැතිවරයා අසාර්ථක බවයි. ජාති, ආගම්, කුල භේද නොතකා ලක්වැසියන්ගේ අයිතීන් වෙනුවෙන් ජනනියමු කලාකරුවෝ මේ ප්රශ්න සාකච්ඡා කරනවා.
සමාජයේ ඉදිරිගාමී කණ්ඩායම් හැටියට, සමාජය ගැන වඩා සංවේදී කණ්ඩායමක් හැටියට කලාකරුවන් හඳුුන්වනු ලබනවා. එහෙම නම් අපි ඉස්සෙල්ලාම කලාකරුවන්ට ආයාචනය කරන්න කැමැතියි. මේ ජනාධිපතිවරයා සහ ආණ්ඩුව බලයට ගෙන ඒම සඳහා කලාකරුවන් පිරිසක් විශාල කාර්යභාරයක් ඉටුකළා. 69 ලක්ෂයක් ජනතාව ඇහුවේ ඔවුන් කියපු දේ. ඒ නිසා ඒ කලාකරුවන්ට අද සාධාරණ යුතුකමක් සහ වගකීමක් තියෙනවා ජනතාවගේ ප්රශ්න වෙනුවෙන් පෙනී සිටින්න. හෘදය සාක්ෂියක් තියෙනවා නම් ඒ කලාකරුවන් ජනතාව වෙනුවෙන් පෙනී සිටින්න ඕනෑ. ජනනියමු කලාකරුවෝ හැටියට අපි ජනතාව ඉදිරියට ඇවිල්ලා සිදුකරන්න යන විනාශය ගැන කීවා. මේ රට පැමිණි ගමන් මාර්ගය වෙනස් කළ යුතු බව අවධාරණය කළා. මේ වගේ පසුබිමක හෘදය සාක්ෂියක් තියෙන කිසිම පුරවැසියකුට නිහඬව ඉන්න පුළුවන්ද? අනාගත පරම්පරාවේ සාපය විඳින්න කැමැති අයට විතරයි මේ මොහොතේ නිහඬව ඉන්න පුළුවන්.
ජනනියමු කලාකරුවෝ සංවිධානයේ මෙහෙයුම් මණ්ඩල සාමාජික, මහාචාර්ය හිනිදුම සුනිල් සෙනෙවි
“1943 නිදහස් අධ්යාපන පනත ගෙන ආ අවස්ථාවේ කන්නන්ගර ශ්රීමතාණන් කියූ අදහසක් මතක් කරන්න ඕනෑ. “මම මේ පනත ගෙනාවේ විශාල පරිශ්රමයක් දරලා. හැබැයි ඒක රැකගන්න ඔබට ඊටත් වඩා බරපතළ පරිශ්රමයක් දරන්න සිදුවේවි” කියලා කීවා. අපි මුහුණදී ඉන්නේ ඒ වැකිය යථාර්ථයක් බවට පත්වෙන මොහොතට. මේ පනත තුළ තිබෙන ප්රබල තැන් කිහිපයක් සාමාන්ය ජනතාව වෙත පැහැදිලි කළ යුතු වෙනවා. කොතලාවල පනත පරාජය කළා කියලා ලංකාවේ නිදහස් අධ්යාපන ගැටලු විසෙඳෙන්නේ නැහැ. දැනටත් විශ්වවිද්යාල ප්රතිපාදන කොමිසමේ අනුමැතියට යටත්ව විවිධ පෞද්ගලික අධ්යාපන ආයතන පවත්වාගෙන යනවා. එහෙම තියෙන තැනකට ප්රකම්පනීය අර්ථකාරී පනතක් දැන් ගෙනත් තිබෙනවා. ජාතික ජන බලවේගයේ අධ්යාපන ප්රතිපත්තිය කවරාකාරද කියලා විශිෂ්ට ආකාරයෙන් කෙටුම්පත් කර ජනතාවට ඉදිරිපත් කළා. එය නැවත කියවා බලන ලෙස මම ඉල්ලා සිටිනවා.
මුදල් තියෙන අයට ඒ මුදල් යොදවලා උපාධියක් ලබාගන්න තිබෙන අවස්ථාවට අපි විරුද්ධයි කියලා මතයක් නිර්මාණය කරමින් යනවා. නමුත් අපේ ප්රතිපත්තියේ රාජ්ය පංගුව සහ පෞද්ගලික පංගුවේ ස්වභාවය පැහැදිලිව දක්වා තිබෙනවා. එය ඉතාම නිරවුල්. දැන් අපිට දොස් කියන අයගේ දරුවන්ට මුදල් ගෙවලා අධ්යාපනය ලැබීමේදී හමුදා නියෝග ඉදිරියේ දණ ගහන්න සිද්ධ වෙන පනතක් කොතලාවල විශ්වවිද්යාල පනත නමින් ගෙනත් තියෙන්නේ. මේක ක්රියාත්මක වුණොත් අනාගතයේදී මුදල් ගෙවලා ඉගෙනගන්න බලාපොරොත්තු වන පුරවැසියන්ට ඉතාමත් කනගාටුදායක තත්ත්වයකට මුහුණ දෙන්න සිද්ධ වෙන්නේ. මේ පනතෙන් සිද්ධ කෙරෙන බලවත් මිලිටරිකරණය සහ මුදල් ගෙවීම යන කරුණු දෙක පැහැදිලි කරන්න ඕනෑ.
අප මේ කරන පුවත්පත් සාකච්ඡාව ලංකාවේ ඓතිහාසික සාකච්ඡාවක් වෙයි කියලා මම විශ්වාස කරනවා. මේ පනත සම්මත කරගතහොත් උසස් අධ්යාපනයට උරුම වන ඛේදවාචකය අප සියල්ලන්ටම බලාගන්න හැකි වේවි.
1978 අංක 16 දරන විශ්වවිද්යාල පනතේ කුමක් සඳහන් වුවද එය නොතකා ජෝන් කොතලාවල ආරක්ෂක විශ්වවිද්යාලයට ක්රියා කිරීමේ හැකියාව තිබෙනවා. මේ ආයතනයේ පාලක මණ්ඩලය ක්රියා කළ යුතු වන්නේ ජාතික ආරක්ෂාව භාර ඇමැතිවරයාගේ නියෝගවලට අනුවයි. ඇමැතිවරයා එක්ක සාකච්ඡා කර තීරණය ගැනීමේ බලයක් පාලක මණ්ඩලයට නැහැ. නියෝග ක්රියාත්මක කිරීම පමණයි තියෙන්නේ. හමුදාව කියන්නේ අණ පිළිපැදීමයි. ඒ අනුව අමාත්යවරයා විසින් පාලක මණ්ඩලයට නියෝග කරන සියලු පියවරයන් ප්රශ්න කිරීමකින් තොරව ක්රියාත්මක කළ යුතුයි. මේ විශ්වවිද්යාලය ඇතුළේ බෞද්ධ සමිතියක්වත් හදන්න වෙන්නේ නැහැ. මේ විශ්වවිද්යාලයේ නිලධාරීන් හැටියට පත් කරන සියලු දෙනා හමුදා නිලධාරීන්. ජනාධිපතිවරයා විසින් මේ විශ්වවිද්යාලයේ උපකුලපතිවරයා හැටියට පත් කරන්නේ සන්නද්ධ හමුදාවක ජෙනරාල්වරයෙක්. මේ පත්කරන උපකුලපතිවරයා හේතු නොදක්වා ඕනෑම වෙලාවක තනතුරෙන් ඉවත් කළ හැකියි. ඒ වගේම සහායක නිලධාරි යනුවෙන් ප්රබල චරිතයක් තියෙනවා. ඔහු ශ්රී ලංකා යුද්ධ හමුදාවේ ලුතිනන් කර්නල්වරයකු විය යුතුයි. මේ සහායක නිලධාරියා අවි, පුපුරණ ද්රව්ය සහ අවි ආයුධ වගේම යුද්ධමය ද්රව්ය භාරව සිටිය යුතු බව සඳහන් වෙනවා. එතකොට මේක විශ්වවිද්යාලයක්ද?
සරත් වීරසේකර අමාත්යවරයා පාර්ලිමේන්තුවේදී කීවේ යුද්ධ, නාය යන අවස්ථාවල ආධාර කරන්න, ළිං ඉහින්න හමුදාව හොඳයි නම් ඒ හමුදා නිලධාරියකුට පී.එච්.ඩී. එකක් දෙන එකට විරුද්ධ වෙන්නේ කුහකකමට කියලා. තිබෙන ප්රතිපාදන කොමිසම ස්වාභාවික මරණයට පත්කරලා ජාතික විශ්වවිද්යාල 15ම ක්රමානුකූලව මරණයට පත්කරන පනතක් සම්බන්ධයෙන් ඇමැතිවරයකු නිර්වචනය කර තිබෙන්නේ මේ විදිහට.
විශ්වවිද්යාල ශිෂ්යයන් ඇතුළත් කර ගැනීමේ නිර්ණායක, මහාචාර්ය පදවි, ජේයෂ්ඨ මහාචාර්ය පදවි, කථිකාචාර්ය ආදී සියලු තනතුරු ඇති කිරීම හෝ අවලංගු කිරීමේ බලයත් මේ හමුදා මණ්ඩලයට පැවැරෙනවා. කරුණා කරලා මේ තොරතුරු ජනතාව අතරට ගෙනයන්න. වැරදි අර්ථකථන ලබාදෙන්න තියෙන ඉඩ අහුරන්න. අධ්යයන කාර්යමණ්ඩල වගේම අනධ්යයන කාර්ය මණ්ඩලයේ සුදුසුකම් තීරණය කිරීමත් මේ පාලක මණ්ඩලයට ලබාදී තිබෙනවා. මේ පනතෙන් කෘත්යමය ආයතන හතරක් ස්ථාපනය කෙරෙනවා. මූලස්ථානය, සභාව, සනාතන සභාව සහ පීඨ මණ්ඩලය. මූලස්ථාන හමුවෙන්නේ මීට පෙර දේශපාලන පක්ෂයක නැත්නම් හමුදාමය ව්යුහයක. විශ්වවිද්යාලයේ සාජන් මේජර් කියලා තනතුරක් ඇති කරනවා. සභාව කියන එකේ ඉන්නේ උපකුලපතිවරයා, නියෝජ්ය උපකුලපතිවරයා, මණ්ඩප ප්රධානීන් සහ ශ්රී ලංකාවේ සන්නද්ධ හමුදාවල පුහුණු අධ්යක්ෂවරුන් වගේම එක් එක් පීඨයේ පීඨාධිපතිවරුන් සහ සාජන් මේජර් කියන නිලධාරීයා හැම තැනකම ඉන්නවා. ඒ වගේම විශ්වවිද්යාලයේ ශිෂ්යයකු ලෙස හෝ සේවා නියුක්තියකු ලෙස ආරක්ෂක අංශවලට තොරතුරු ලබාදෙන යම් තැනැත්තෙක්ද ඇතුළත් කරන්න ප්රතිපාදන තිබෙනවා.
කොතලාවල ජාතික ආරක්ෂක විශ්වවිද්යාල පනත නිදහස් අධ්යාපන ප්රතිපත්තිය 100%ක් නසා දමන පනතක් බව ඉතාම හොඳින් තහවුරු වී තිබෙනවා. මේ වනවිට මුහුණදී සිටින කොවිඩ් වසංගතය පවා ජය ගත්තේ නිදහස් අධ්යාපනය සහ නිදහස් සෞඛ්යය නිසා. ඒ හැර කොවිඩ් වසංගතය ජයගත් බව කියන දේශපාලනඥයන් නිසා නොවේ. ඒ නිසා මේ රටේ ආදරණීය ජනතාවට කලාකරුවන් හැටියට සහ සිවිල් බුද්ධිමතුන් හැටියට ආයාචනය කරලා කියන්නේ මේ පනත සම්මත වෙන්න දෙන්න එපා කියලා. පාර්ලිමේන්තුවේ බල ව්යුහය ඇතුළේ මීට විරුද්ධ වෙන්න ඉන්නේ දෙතුන් දෙනයි. මේ පනත පරාජය කිරීමේ හැකියාව තියෙන එකම ව්යුහය මේ රටේ පුරවැසියන්. ඔවුන් බළමුළු ගැන්විලා ආණ්ඩුවට බලකර මේක පරද්දන්න ඕනෑ. ඔබේ දරුවන්ගේ අධ්යාපනය, රටේ උසස් අධ්යාපනය 100%කින් මිලිටරිකරණය කරන පනත වළක්වා ගන්න කියලා ඉතාමත්ම ඕනෑකමින් ඉල්ලා සිටිනවා.”
ජනනියමු කලාකරුවෝ සංවිධානයේ මෙහෙයුම් මණ්ඩල සාමාජික, රංගන ශිල්පිනී දීපානි සිල්වා
අපේ ප්රධාන ආහාරය වන බත්, එළවළු සහ මාළු නිෂ්පාදනය කර දෙන ගොවීන් සහ ධීවරයන් සටන් මඟට යොමුකර තිබෙනවා. ඔවුන්ගේ ජීවිත පවා පවත්වාගෙන යන්න බැරි තත්ත්වයකට පත්කර තිබෙනවා. ඔවුන් ඉල්ලන්නේ රටේ ජනතාවට ආහාර ලබාදෙන්න අවශ්ය මූලික සාධක ටික. නමුත් ඒවාවත් ලබා නොදී උද්ධච්ච කතා කිය කිය ඉන්න ආණ්ඩුවක් මේක. පාලකයන්ගේ අවශ්යතා ජනතාවගේ අවශ්යතාවලට වඩා වෙනස්. ඒ වගේම පාලකයන්ගේ දරුවන්ගේ අධ්යාපනයට වඩා ජනතාවගේ දරුවන්ගේ අධ්යාපනයේ අවශ්යතා වෙනස්. මා ප්රමුඛ වීදි නාට්ය කණ්ඩායම ආචාර්ය ගාමිණී හත්තොටුවගමයන්ගේ මෙහෙයවීමෙන් රාගම පෞද්ගලික වෛද්ය විශ්වවිද්යාලයට විරුද්ධව ශිෂ්ය සටනත් එක්ක එකට සිට අරගල කළා. එදා ඉඳලාම අපි ශිෂ්යයන්ගේ සහ මහජනතාවගේ අරගල භූමියේ ඉන්නවා. යුක්තිය, සාධාරණය වෙනුවෙන් ඕනෑම අවස්ථාවක පෙනී සිටිනවා. ඒක අපේ අයිතියක්.
– අනුරාධා හේරත් (www.mawbima.lk)
ආණ්ඩුව පළාත් සංචරණ සීමා පමණක් දීර්ඝ කර ඇත්තේ කොළඹට දැවැන්ත විරෝධතා රැලි පැමිණෙතැයි යන බියට බව ජාතික ජනබලවේගයේ පාර්ලිමේන්තු මන්ත්රිනි ආචාර්ය හරිනි අමරසූරිය පැවැසුවාය. එසේ නොමැතිව කොවිඩ් – 19 මර්දනය කිරීමේ සද්භාවයෙන් ආණ්ඩුව ක්රියා නොකරන බවද මන්ත්රිවරිය “මව්බිම”ට ප්රකාශ කළාය. සංචරණ සීමා ඉවත් කර රට සාමාන්ය තත්ත්වයකට ගෙන ඒමට කටයුතු කරනවා නම් අනිවාර්යයෙන් එන්නත්කරණ වැඩපිළිවෙළ […]
ආණ්ඩුව පළාත් සංචරණ සීමා පමණක් දීර්ඝ කර ඇත්තේ කොළඹට දැවැන්ත විරෝධතා රැලි පැමිණෙතැයි යන බියට බව ජාතික ජනබලවේගයේ පාර්ලිමේන්තු මන්ත්රිනි ආචාර්ය හරිනි අමරසූරිය පැවැසුවාය.
එසේ නොමැතිව කොවිඩ් – 19 මර්දනය කිරීමේ සද්භාවයෙන් ආණ්ඩුව ක්රියා නොකරන බවද මන්ත්රිවරිය “මව්බිම”ට ප්රකාශ කළාය.
සංචරණ සීමා ඉවත් කර රට සාමාන්ය තත්ත්වයකට ගෙන ඒමට කටයුතු කරනවා නම් අනිවාර්යයෙන් එන්නත්කරණ වැඩපිළිවෙළ කඩිනමින් හා නිසියාකාරව සිදුවිය යුතු බව පවසන අමරසූරිය මහත්මිය තවදුරටත් පෙන්වා දුන්නේ ආණ්ඩුවේ දිනෙන් දින තීරණ හා සැලසුම් වෙනස් වීම මත මෙතෙක් එන්නත්කරණය ගැන විශ්වාසයක් ගොඩනැඟී නැති බවයි.
රැකියා හා වැටුප් ප්රශ්න ඇතුළු ආර්ථික කරුණු හේතුවෙන් මේ වනවිට බොහෝ ක්ෂේත්රවල විරෝධතා මතුව ඇති බවත් ආණ්ඩුවේ සියලු පැති අසාර්ථක බවත් ඇය වැඩිදුරටත් පැවැසුවාය.
කොතලාවල ජාතික ආරක්ෂක විශ්වවිද්යාල (KNDU) පනත් කෙටුම්පත හමුදාව යොදා ගනිමින් ශ්රී ලංකාවේ අධ්යාපනය පුද්ගලීකරණය කිරීමට ගන්නා වූ උපක්රමික උත්සාහයකි. ඒ සම්බන්ධයෙන් අදහස් දක්වමින් ජාතික ජන බලවේගයේ පාර්ලිමේන්තු මන්ත්රිනී ආචාර්ය හරිනි අමරසූරිය කියා සිටියේ අදාළ පනත සම්මත වුවහොත් උසස් අධ්යාපනය ලැබීමේ අවස්ථාව දැනටත් වඩා වරප්රසාදයක් බවට පත් වනු ඇති බවය. “මෙය හමුදාව පිළිබඳ ප්රශ්නයක් නෙමෙයි. රටකට […]
කොතලාවල ජාතික ආරක්ෂක විශ්වවිද්යාල (KNDU) පනත් කෙටුම්පත හමුදාව යොදා ගනිමින් ශ්රී ලංකාවේ අධ්යාපනය පුද්ගලීකරණය කිරීමට ගන්නා වූ උපක්රමික උත්සාහයකි.
ඒ සම්බන්ධයෙන් අදහස් දක්වමින් ජාතික ජන බලවේගයේ පාර්ලිමේන්තු මන්ත්රිනී ආචාර්ය හරිනි අමරසූරිය කියා සිටියේ අදාළ පනත සම්මත වුවහොත් උසස් අධ්යාපනය ලැබීමේ අවස්ථාව දැනටත් වඩා වරප්රසාදයක් බවට පත් වනු ඇති බවය.
“මෙය හමුදාව පිළිබඳ ප්රශ්නයක් නෙමෙයි. රටකට හමුදාවක් තිබෙනවා, ඒ හමුදාවට නිශ්චිත වගකීමක් තිබෙනවා. නමුත් හමුදාවට අයිති නැති වැඩත් තිබෙනවා. මේක හමුදාවට දෙන ගරුත්වයක් හෝ වෙන කිසියම් දෙයක් නෙමෙයි. මේ තමන්ගේ වෙන අරමුණක් සඳහා හමුදාව පාවිච්චි කිරීමක්.”
சட்டத்தரணி உபுல் குமரப்பெரும சுகாதார பணி்ப்பாளர் நாயகம் வழங்கிய விதப்புரைகளுக்கிணங்கவே என குறிப்பிடப்பட்ட பொலிஸ் அறிவித்தல் அரசியலமைப்புடன் எவ்வாறு முரண்படுகின்றது என திருவாளர் வட்டகல தெளிவுபடுத்தினார். அதற்கு அப்பால்சென்று மேலும் சில விடயங்களை நான் எடுத்துரைக்க விரும்புகிறேன். தனிமைப்படுத்தல் கட்டளைச்சட்டம் அறிமுகப்படத்தப்பட்டது 1897 இல் ஆகும். அக்காலப்பகுதியில் இலங்கை ஐந்தாவது ஜோர்ஜ் மன்னின் குடியேற்றநாடாகும். அவரது பெயரும் இந்த கட்டளைச் சட்டத்தில் குறிப்பிடப்படுகின்றது. சட்டத்திற்கு அமைவாக வெளியிடப்பட்ட வர்த்தமானிப் பத்திரிகை 1950 தசாப்தம் வரை அமுலில் இருந்தது. […]
சுகாதார பணி்ப்பாளர் நாயகம் வழங்கிய விதப்புரைகளுக்கிணங்கவே என குறிப்பிடப்பட்ட பொலிஸ் அறிவித்தல் அரசியலமைப்புடன் எவ்வாறு முரண்படுகின்றது என திருவாளர் வட்டகல தெளிவுபடுத்தினார். அதற்கு அப்பால்சென்று மேலும் சில விடயங்களை நான் எடுத்துரைக்க விரும்புகிறேன். தனிமைப்படுத்தல் கட்டளைச்சட்டம் அறிமுகப்படத்தப்பட்டது 1897 இல் ஆகும். அக்காலப்பகுதியில் இலங்கை ஐந்தாவது ஜோர்ஜ் மன்னின் குடியேற்றநாடாகும். அவரது பெயரும் இந்த கட்டளைச் சட்டத்தில் குறிப்பிடப்படுகின்றது. சட்டத்திற்கு அமைவாக வெளியிடப்பட்ட வர்த்தமானிப் பத்திரிகை 1950 தசாப்தம் வரை அமுலில் இருந்தது. அதன் பின்னர் 1972 அரசியலமைப்பில் அதுவரை பாவிக்கப்பட்ட சட்டங்கள் அனைத்தும் எமது சட்ட முறைமைக்குள் அடக்கப்படுகின்றன. அதன் பின்னர் 1978 அரசியலமைப்பின் 76 வது உறுப்புரையில் நாட்டின் சட்டவாக்கத் தத்துவம் சட்டவாக்கத்துறைக்கே இருப்பதாக தெளிவாக குறிப்பிடப்படுகின்றது. வேறு நிறுவனமொன்றுக்கு சட்டமாக்குவதற்கான அதிகாரம் கிடையாது. ஆனால் இப்போது தனிமைப்படுத்தல் சட்டத்துடன் அமைச்சரால் ஒழுங்குவிதிகள் விதிக்கப்பட்டுள்ளன. இந்த ஒழுங்குவிதிகளின் தன்மை எத்தகையது என்பதை ஆராய நீதிமன்றம் தவிர்ந்த வேறு இடம் கிடையாது.
கடந்த சில நாட்களாக கைதுசெய்யப்பட்ட ஆட்கள் குற்றவியல் தவறுக்காகவே கைதுசெய்யப்பட்டுள்ளார்கள். இந்த தனிமைப்படுத்தல் சட்டத்தில் திட்டவட்டமாக குறிப்பிடப்பட்டுள்ள இரண்டுவகையான குற்றங்கள் இருக்கின்றன. அவற்றுடன் எற்புடைய தண்டனைகள் இருக்கின்றன. எனினும் பொலிஸ் மா அதிபரின் அறிவித்தலுக்கிணங்க கைதுசெய்யப்படுவதற்கான குற்றம் என்ன என்பது பற்றி தெளிவுபடுத்தப்படவில்லை. கொரோனா பரவலுடன் வெளியிடப்பட்ட பல வர்த்தமானி அறிவித்தல்கள் இருக்கின்றன. சமூக இடைவெளியைப் பேணுதல், முகக் கவசம் அணிதல் போன்ற ஒருசில விடயங்கள் பற்றியே 2020.10.15 ஆந் திகதிய வர்த்தமானியில் குறிப்பிடப்படுகின்றது. எவரேனுமொருவர் சமூக இடைவெளியைப் பேணாமல் முகக்கவசம் அணியாமல் இருப்பாராயின் சட்டத்தை அமுலாக்குவதற்கான இயலுமை நிலவுகின்றது. ஆனால் கைதுசெய்யப்பட்டவர்கள் வழிகாட்டலுக்கமைவாக செயலாற்றவேண்டுமென குறிப்பிடப்படுகின்றது. அப்படிப்பட்ட ஒருவரை எவ்வாறு கைது செய்வது? அது தனியாள் சுதந்திரத்திற்கு இடையூறு செய்வதாகும்.
பொதுமக்கள் பாதுகாப்புச் சட்டத்தின்கீழ் அவசரகாலச் சட்டத்தை ஒவ்வொரு மாதத்திலும் விதிப்பதற்கான அதிகாரம் சனாதபதியவர்களுக்கு உண்டு. அதைப்போலவே பாராளுமன்றத்தினால் அங்கீகரிக்கப்படவும் வேண்டும். தனியாள் சுதந்திரம், பேச்சு சுதந்திம் உள்ளிட்ட மனித உரிமைகளை மட்டுப்படுத்துதல் பாராளுமன்றத்தின் தீர்மானத்திற்கிணங்க முன்னெடுத்துச் செல்லப்படுவதாக என்பது அமுலில் இருந்தது. ஆனால் இப்போது இடம்பெறுவதோ தனிமைப்படுத்தல் ஒழுங்குவிதிகளின் தன்மை பாராளுமன்றத்தில் ஆராயப்படுவது கிடையாது. இதனால் சுகாதார பணிப்பாளர் நாயகம் சமர்ப்பித்தாக கூறப்படுகின்ற கடிதம் மூலமாக அடிப்படை உரிமைகளை மீறவோ தனியாள் சுதந்திரத்தை வேறோர் அதிகாரசபைக்கு கையளிக்கவோ முடியாது. நாட்டின் பிரசைக்கு எதிராக குற்றச்சாட்டினை முன்வைக்கவும் தண்டனை வழங்கவும் வேறோரு கடிதத்தை சமர்ப்பிக்கிறார்கள். சுகாதார பணிப்பாளர் நாயகம் நாட்டு மக்களை தண்டிப்பதற்காக சட்டமொன்றை உருவாக்கி உள்ளார். இது மிகவும் பயங்கரமான நிலைமையாகும். அரசியலமைப்படன் நேரடியாக முரண்படுகின்ற நிலைமையாகும். அடிப்படை உரிமைகளை மட்டுப்படுத்தக்கூடிய சந்தர்ப்பங்கள் சம்பந்தமாக அரசியலமைப்பில் காட்டப்பட்டுள்ள ஏற்பாடுகளை விஞ்சி செல்வதாகும்.
இந்த ஆவணம் நிலவுகின்ற சட்டத்திற்கு முரணானதாகும். அரசியலமைப்பு மற்றும் குற்றவியல் சட்டம் ஆகிய இரண்டக்குமே முரணானதாகும். அத்துடன் அடிப்படை உரிமைகளில் உள்ளடங்கிய தனியாள் சுதந்திரம் முற்றாகவே மீறப்படுவதாகும். எவவே இந்த ஆவணத்தை சவாலுக்கு உட்படுத்துவதற்கான உரிமை மக்களுக்கு உண்டு.
தேசிய மக்கள் சக்தியின் சட்டத்தரணிகள்
2021.07.08
පාලන තන්ත්රයේ අපකීර්තිය වැඩි වන විට, වැඩි වැඩියෙන් ජනතාව රජයේ ප්රතිපත්තිවලට එරෙහිව හඬ නැගීමට ප්රජාතන්ත්රවාදීව සංවිධානය වී තිබේ. මහජනයාගේ හඬට අවනත නොවී ඔවුන්ගේ ප්රශ්නවලට ප්රතිචාර දැක්වීම වෙනුවට, මෙම පාලන තන්ත්රය විසින් ක්රියාකාරීන් සහ මහජනතාව බලහත්කාරයෙන් නිරෝධායනය සඳහා යැවීමට පොලිසිය යොදවනු ලැබීය. කොවිඞ් පැතිරීම කළමනාකරණය කිරීම සඳහා බැලූ බැල්මට සංචරණ සීමා කිරීම සඳහා ගත් පියවරක් ලෙස […]
පාලන තන්ත්රයේ අපකීර්තිය වැඩි වන විට, වැඩි වැඩියෙන් ජනතාව රජයේ ප්රතිපත්තිවලට එරෙහිව හඬ නැගීමට ප්රජාතන්ත්රවාදීව සංවිධානය වී තිබේ. මහජනයාගේ හඬට අවනත නොවී ඔවුන්ගේ ප්රශ්නවලට ප්රතිචාර දැක්වීම වෙනුවට, මෙම පාලන තන්ත්රය විසින් ක්රියාකාරීන් සහ මහජනතාව බලහත්කාරයෙන් නිරෝධායනය සඳහා යැවීමට පොලිසිය යොදවනු ලැබීය. කොවිඞ් පැතිරීම කළමනාකරණය කිරීම සඳහා බැලූ බැල්මට සංචරණ සීමා කිරීම සඳහා ගත් පියවරක් ලෙස රජය විසින් මහජන රැස්වීම් සහ උද්ඝෝෂණ තහනම් කරමින් පැහැදිලිවම ගැසට් පත්රයක් නිකුත් කර තිබේ. එහෙත්, මාස ගණනාවක් තිස්සේ සංචාරක, නිදහස් වෙළඳ කලාප, ඉදිකිරීම් යනාදිය ඇතුළුව බොහෝ ආර්ථික අංශ විවෘතව පවතී. මෙම ප්රදේශවල සේවය කරන බහුතරයකට එන්නත ලබා දීමට ප්රමුඛත්වය දී නොමැත. හැකි ඉක්මනින් රට විවෘත කිරීම ඔවුන්ගේ උපාය බව ද රජය අවධාරණය කර තිබේ. මේ අනුව, විරෝධතා සඳහා පනවා ඇති සීමාවන් කොවිඞ් 19 කළමනාකරණය හෝ වසංගතය පාලනය කිරීම සම්බන්ධයෙන් රජයේ පොදු ප්රතිපත්තියට අනුකූල නොවන බව ඉතා පැහැදිලිය. ඊට හාත්පසින්ම වෙනස්ව, මෙම පියවරයන් බලයේ රැඳී සිටීම සඳහා වූ අවසාන උපක්රම ද විරෝධය දැක්වීම හිතාමතාම සහ නීති විරෝධී ලෙස මර්දනය කිරීමේ ද අවසාන උත්සාහයයි.
As the regime’s unpopularity increases, more and more people have been democratically organising to raise their voices against government policies. Rather than heeding the voices of the public and responding to their issues, this regime has deployed the police to forcibly send activists and members of the public into quarantine. The government has also issued a gazette expressly forbidding public gatherings and demonstrations as a measure taken to restrict movements ostensibly for managing the spread of COVID. Yet, for many months now certain economic sectors have been open including tourism, free trade zones, construction etc. even though the majority of those working in these areas have not been prioritised for vaccination. The government has also insisted that their strategy is to open the country up as soon as possible. Thus, it is very clear that the restrictions placed on protests are not in line with the government’sgeneral policy with regard to the management of Covid-19 or the containment of the pandemic. In contrast, these measures are despicable attempts to deliberately and unlawfully suppress dissent as its last desperate ploy to remain in power.